*~*magsjuka*~*

japp nu har magsjukan drabbat våran familj....
eller vi e väl på bättringsvägen nu iaf....
benjamin hade de juh förra veckan å i tisdags mådde jag illa på jobbet men var samtidigt hungrig så jag tänkte att det går väl över sen när jag haft min lunch..så jag åt maten jag hade med mig å mådde fortfarande illa men tänkte att det går väl över...var dessutom på kundtjänst å det e inte så lätt att få ut personal dit....
men iaf så var jag tvungen att springa iväg på toa å hann precis in på toa innan det kom upp....*bläk*

sen fick eva försöka hitta nån som kunde komma in å jobba..men hon fick inte tag på nån så jag sa att jag får väl kämpa men tillslut hittade hon en som kom...så jag gick hem å tur var väl det för väl hemma kräktes jag säkert en 20-30 gånger under hela kvällen...tills min underbart snälla mamma for på akuten å hämtade alvedon å "anti-illa mående" tabletter som man sätter i rumpan..för vanlig alvedon gick juh inte att ta för de kom juh bara i retur igen...
å det var som en befrielse att få kunna somna vid 22.30....
igår mådde jag iaf bättre..men sliten i kroppen är man juh...länge sen jag haft sån magsjuka....jag har nog aldrig mått så dåligt...å inte blev det bättre av att mamma berättade att de som kommit in på akuten med magsjuka har kräkts tills de har tuppat av...jösses! tur att det inte gick så långt iaf!

igår blev christian magsjuk...så han mår idag som jag mådde igår...å jag kan slå mig i backen på att han kommer att ligga parkerad i sängen hela dagen idag å inte lyfta ett finger här hemma...som jag minsann var tvungen att göra igår..jag tog hand om benjamin, diskade, bäddade, lagade mat, lekte med benjamin osv...okej nu var han sjuk igår men jag hade fått göra allt även om han hade vart frisk för då hade han juh jobbat....
varför e det sån skillnad på när kvinnor å karlar e sjuka?!?! de beter sig alltid som att de e "dödssjuka" medans kvinnor fixar mera när vi e sjuka...knas!

men tur i oturen var iaf att jag var ledig igår å idag så jag förlorar inga pengar merän de 4 timmarna i tisdags när jag gick hem!

jahapp...
snart ska jag å lillprinsbus åka å handla mat iaf...å ikväll har jag möte på jobbet...tänkte att jag skulle plantera om blommor idag men får se om jag orkar...kanske börjar iaf med det..tar några blommor..för än e jag rätt sliten i kroppen...ont i hela överkroppen....=o/

happ!
*älskar mina två*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback