*~*Hemma*~*

ja nu så e vi hemma igen...eller kom redan vi 13.30 men inte hunnit sitta här förrän nu..så mycket att packa upp å fixa å dona...;oD

lördag: var å sprang på morronen vid 7-tiden 5 km ;oD
sen packade vi å var på stan å fixade lite grann å sen hem å käka lunch å sen drog vi iväg till Saiita...13 mil i kokhet bil *pust* tur att det inte e längre ;oP kom väl fram vid 14.30 å in å bytte till bikini direkt ;oD å pressa i solen *nice* lyckades bränna mig lite...men var ute å solade till 17.30 när det var dax att gå in å göra taos *mums* å sen var det kväll med tv-tittande å bara ta det lugnt =o) vi sover juh på vinden å det var sååå varmt så lite svårt att sova hade man men benjamin sov som en klubbad säl ;oD

söndag: lika superhärligt väder så vart på med bikinin på stört på morronen...å benjamin gick ut med bara pyjamas...skönt att vara på landet där man kan göra så ;oD å sen vart det frukost...å en ute dag i solen igen...å det tyckte väl inte mina axlar riktig om för de var ILSKET röda på eftermiddagen *oooppps* ;oD solskyddsfaktor vad e det för nått?!?! kan man äta det?!?! ;oP jag gillar inte sånt för då tycker jag att jag inte blir nå brun..haha..men kanske kanske har jag lärt mig en läxa...eller inte...haha gick iaf runt byn (ca 4,4km) med mamma å benjamin när han skulle vila å sen gick jag även ett varv till med Christian fast då gick vi med stavar ;oD sen var det middag..grillad kassler å grillade tomater *mums* sen åkte mamma å min mormor hem så blev bara vi å pappa kvar...

måndag: uppstigning 06.00 *gäsp* 06.30 åkte vi mot Haparanda! lika varmt å klarblått så klart...jobbigt att sitta i bil då men som tur var så blev dte varmt i bilen först vid 9-tiden så då had evi juh inte så långt kvar...men TUR att benjamin inte var med! hade vart lite jobbigt för honom...han hade en heldag med moffa i stugan...å de hade vart ute hela dagen...å var även ute vid 19-tiden när vi kom hem igen ;oD
nå iaf så 09.59 var vi på Ikea...precis när de öppnade typ ;oD å tre timmar å tjugo minuter senare kom vi ut därifrån...*skratt* fast då åt vi juh iofs lite lunch där oxå....blev ganska dyrt men å andra sidan så behövde vi juh ALLTING som vi handlade ;oD iofs hade vi presentkort på 2000 å så handlade vi åt mamma för typ 400 å resten fick vi betala själva ;oD fast då köpte vi juh iofs köksbord oxå å två hyllor å sen resten smågrejor ;oD
sen var vi in på fabriskbutiken å handlade bröllopsprsent till min bror oxå å sen på barnens hus å köpte en fotboll å ett mål åt benjamin å DET var uppskattat må ni tro å nu e det att göra mål som gäller hela tiden *skratt* han har länge gjort mål men då "påhittade" mål som typ hans bokhylla å under stolar å grejer men nu fick han juh ett rikitgt mål =o)
sen lämna vi bilen på Ikea å tog en promenad i det superhärliga vädret runt tll Coop Extra å sen till frasses å rusta...men liiite jobbigt var det att man fick springa över E4:an med livet som insats...fanns juh inte ett övergångsställe så långt ögat kunde nå...nåja vi överlevde juh iaf ;oD å sen bar det raka vägen hem till saitta igen me ett kort stopp på konsum i pajala =o) låång dag i varm bil men ändå kuuuul att vara på ikea =o)

tisdag: ännu en toppendag med sol å varmt så ytterligare en ute dag =o) tyckte det kändes bättre i mina axlar så jag tänkte att inte kan det vara så farligt att sola lite...så jag gick runt byn med bikini å solade lite sen på altanen men det skulle jag nog INTE ha gjort för fy tusan vad det brände å sved på axlarna å jag hade sååå ont i axlarna så jag knappt kan lyfta upp armarna ;oD nåja mne dte kanske blir brunt sen när dte röda lagt sig....har typ satt en hel flaska after sun på axlarna å bröstet! gick även ett varv runt byn med christian med stavar ;oD

onsdag: bara städning å hoppackning å sen for vi hem från saitta...men fick ej med oss de stora grejerna från ikea så mamma å pappa får ta hem dem på söndag i deras V70!! haha men TUR att man har en kombi så vi fick hem sakerna från Ikea iaf ;oD men idag har det vart bara massa pyssel sen vi kommit hem...var å köpte lister så vi kunde sätta upp våra köksgrejer...diskställ mm =o) ååå det blir såååååå fint =o)
jahapp nu e matchen slut så nu kan jag gå upp å kolla på mitt nya favvoprogram "lyxfällan" som jag har längtat sen i måndags...tur att min mamma kunde ställa på inspelning så jag får se det ;oD

happ!
*älskar mina två* 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback