*~*Gotland*~*

jaha ska man då uppdatera lite i omgångar av våran semester för annars skulle det blir en låååång blogg...som ingen skulle orka läsa ;oD

den 19/7 åkte vi då ner till sthlm..mamma å pappa mötte upp oss på Arlanda å så for vi vidare till Tumba för att hälsa på mammas kusins dotter Lisa å hennes sambo Roger å deras son William...William e född 31/8-05 å benjamin e född 27/8-04..så det e ganska exakt ett år mellan dem =o) först var de lite blyga men sen började d eleka lite med varandra typ när vi skulle iväg igen..vi kom så sent till dem för vårat plan landa först kl 18...å innan man hade kört igenom hela sthlm å så...men men vi bestämde att vi skulle hälsa på bättre nån annan gång...skulle va kul =o) fick ett jättegulligt kort på dem iaf när de höll varandra i handen *ler*
sen åkte vi till mammas kusin Gullan i Rönninge för att äta lite mat å umgås lite =o) vi skulle även sova där på natten i en gästlägenhet de har som mamma å pappa fick hyra för 100kr /natt!! billigt =o)

vi kom väl i säng vid typ 23 å skulle upp kl 04.30...*gäsp* båten över till gotland skulle gå 7.30 nämligen....å man ska vara där en timme innan å det skulle ta drygt 1 timme att åka till nynäshamn därifrån vart vi var...så vi var där typ halv sju å sen fick vi sitta i bilkö innan vi fick köra in i båten...
det var kul att åka båt! var typ helt vindtsilla när vi åkte över...benjamin tyckte oxå att det var kul att åka båt...vi fikade lite, handlade i shoppen lite ;o, benjamin lekte lit ei lekhörnan men mest var vi uppe på däck å kollade...när benjamin kom upp på däck första gången å tittade ut så sa han bara "oj vad mycket vatten det är" *skratt* å så tyckte han att han var i fängelse...haha...
vi var på gotland redan 10.45 så då for vi direkt till södra Gotland med all packning å allt ;oD vi skull einte få stugan förrän kl 15 iaf å bilen hade man inte vågat lämna med all packning parkerad i visby...speciellt inte eftersom det var "stockholmsveckan" just då..dvs stureplan hade flyttat dit för en vecka typ...berättade min bror...
men iaf så for vi å kollade på raukarna å Hoburgsgubben å så...å benjamin kastade mest stenar i vattnet å hade kul å christian kastade mackor (ni vet sådär så stenen hoppar några gånger) å pappa har tydligen vart bra på det förr så det blev väl en inbördes tävlan mellan dem ;oD jag satt mest å myste i solen på en sten å lyssnade på havet ;oD jag ÄLSKAR havet!! doppade fötterna gjorde jag oxå ;oP
 
sen åkte vi till nått ställe som hette Hamra å var in på ett krukmakeri som ägdes av Göran Ringbom (hmm kan han ha hetat så?!?! han sjöng iaf "snabbköpskassörskan" om ni kommer ihåg den ;oD) men iaf jättefina krukor,muggar, fat, mm hade han iaf...jag köpte ett superfint halsband =o) å pappa köpte hans skiva (pappa gillar tydligen hans musik ;oD) så undrade Christian på skoj om han fick den signerad eftersom han själv var där...men pappa tänkte inte på det så mamma gick in å frågade å så hörde han att mamma kom norrifrån (hans fru kommer från kiruna) så när mamma sa att hon var härifrån ja då hade han börjat babbla ännu mera å kom ut till oss andra å satt å prata å prata å till slut lämna vi pappa med han å gick till bilen *haha*

sen åkte vi till visby å skulle leta rätt på vvisby strandby där vi skulle bo...å som om vi inte had enog med packning ås bestämde vi oss för att handla mat oxå innan vi åkte till stugan ;oD sen hitta vi till stugan å vi bodde jättenära havet *härligt* å jättefin stuga eller villa vagn som det egentligen hette..sen laga vi mat...köttbullar å makaroner å sen vid 19-tiden åkte jag å mamma in till visby å var å handla på coop där för jag hade glömt nagelfil å hink å spade till benjamin..men vi skulle ändå in till Visby för att hämta min bror å hans tjej =o) så de kom ut till våran stuga å hälsade på! jättetrevligt var det! var juh första gången vi träffade Susanne å hon var juh supertrevlig =o) hennes äldsta dotter Amanda var oxå med..hon skulle vara brudtärna =o) vi satt å surrade å benjamin charmade sin morbror å Mattias fick till å med en kram innan de skulle åka hem...å en kram = godkänd från benjamins sida ;oD

sen var det nattinatti efter en låååång dag!

lördag 21/7
bröllop hela dagen men det skriver jag om en annan dag för det var rätt händelserikt så det blir för långt nu! men det kommer imorron kanske ;OD

Söndag 22/7
vi tog lite sovmorron allihopa efter en trevlig lördagskväll =o) vi klev väl upp vid typ 9 allihopa *haha* även min pappa som annars alltid vaknar vid typ 5-6 tiden...sen åt vi frukost på våran underbara altan alldeles vid havet....först åkte vi å tittade på en elefant som stod ute vid en cirkus å det var uppskattat av unge herr Benjamin *ler* han som älskar djur! =o) sen åkte vi in till Visby å gick innanför murarna i typ 5 timmar!! å det var huuuuur underbart å mysigt som helst!!! kändes precis som att man var utomlands med alla låga hus, snea å vinda, å alla fina blommor! så himla fint! åk dit om ni inte varit där!!!! vi ska nog dit ev nästa år igen!!! *vill vill VILL* jag har juh varit där men det var 1986 så det var juh som ett tag sen ;oD men det var helt underbart där!! kändes oxå som att man hoppade in i en pippi-film...eftersom de e inspelade där...vi var dock aldrig ut till villavillerkulla den här gången men nästa år om vi åker dit så ska vi dit oxå! =o)
sen var vi å handlade innan vi åkte till stugan för att grilla lite lax....Mattias, Susanne å Amanda skulle komma å äta med oss *trevligt*  så sällan jag träffar min bror så det e bäst att passa på när man har chansen =o) sen satt vi å surrade ett tag...de var ganska trötta efter bröllopet å allt =o)

måndag 23/7
uppstigning 05.00...städning stod på schemat för de skulle komma å granska våran stuga 06.30....jag e så stlt över benjamin som man kan väcka utan problem de tiderna å morronen å han e hur glad som helst ändå...jag fattar inte...han börjar leka på engång som om inget hade hänt...men bra e dte juh för ibland blri det så tidiga mornar! sen åkte vi till hamnen för överfärd till nynäshamn...båten gick 08.50....å det stormade verkligen!!!! jösses vad båten gungade....man ramla nästan när man gick *haha* som min pappa lite lustigt sa: "att man aldrig kan hålla sig nykter nånstans" *skratt* fast det kändes verkligen som att man var full...ja jösses..jag blir aldrig åksjuk men nog tusan mådde jag lite illa när jag var fram i fören för att kolla lite....men kul ändå..det ska juh kännas att man åker båt ;oD
sen när vi hade kommit till fastlandet igen så var det raka spåret till centralen för att vi skulle åka tåg ner till skåne! benjamin tyckte att det var jättekul att åka tåg...vi hann köpa med oss lite mc donalds mat oxå ;oD tågresan gick ganska snabbt...vi sov ett tag å ritade å körde bilar å så tittade benjamin ut genom fönstret å var ganska fascinerad ;oD
19.30 var vi nere i skåne iaf å blev hämtade av svärfar =o)

happ det var juh iaf en början på uppdateringen av våran semester så håll till godo! nu ska jag spela lite sims2 ;oD

*älskar mina två*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback