*~*Bröllopet*~*

jaja nu ska jag väl äntligen uppdatera om bröllopet...var juh "bara" tre veckor sen nu ;oD

lördag 21/7-07

vi steg upp allihopa vid 8-tiden å åt frukost på altanen *myyyys* sen for jag å mamma in till Visby för att inhandla det sista i klädväg till bröllopet...sista minuten som vanligt *skratt* jag ändrade min klädsel på fredagen typ å behövde nånting mera över klänningen lixom..å mamma behövde ett par skor...jag hittade precis vad jag sökte å så föll jag för grupptrycket å köpte ett par leggings som jag egentligen tycker e JÄTTEFULT men jag måste erkänna att de passade ganska bra till min klänning fast i sista minuten innan vi gick in i kyrkan drog jag upp dem så de änndå inte syntes ;oD

nåväl det var bestämt att pappa skulle hämta Mattias och Susanne kl 12 från frissan som låg innanför murarna...å sen köra ner dem till kyrkan som låg i Hejde som ligger typ drygt 2 mil utanför Visby....så när vi for på stan så var de turvis ute med Benjamin å den andra duschade så att vi kunde börja dusch när vi kom från stan....

nå iaf så tittade pappa å christian på kartan över innerstaden (där det egentligen e bilförbud...man får bara hämta å lämna grejer å så...men de fick köra för de hade juh ett ärende..dvs hämta ett brudpar) så glada i hågen åkte de i väg in till visby för att hämta dem...å eftersom det e så smala gränder där så skulle Mattias ringa när de var klara så de bara kunde hoppa in i bilen å åka typ så de väntade utanför murarna till startsignalen typ...för de skulle bara in innanför muren å svänga vänster in på en gata å sen hämta dem där å sen åka raka vägen ut igen...MEN det går lite galet *skrattar nu i efterhand*

pappa kör å ch läser kartan MEN de missar vägen de ska köra in på så de stannar å ser att de kört för långt ner men det e lugnt tänker dem...."vi kör in vänster på nästa gata å sen till vänster igen så kommer vi på rätt gata".... problemet var att det var tdligen enkel riktat å grejer å gågata å sånt så det gick inte som de hade tänkt! å mattias ringer till mig (som e kvar i stugan) å säger att pappa e på fel gata...så jag sa att han får juh ringa pappa men då sa mattias att han inte vill ringa å "störa" dem...så mamma ringer christian å försöker lotsa dem rätt till vägen de skulle hämta dem ifrån....fast det mamma inte visste var att de hade bestämt en ny mötesplats med mattias...hon lotsade juh dem till den ursprungliga mötesplatsen...men det var för att pappa trodde att christian pratade med mattias men han pratade juh i själva verket med mamma *skratt* men iaf just när mamma rinde dem så stod de i en gatukorsning där typ 4 vägar möts så ett mina torg kan man säga...å det enda de ser e TVÅ SMALA gränder framför dem..å miljoner med turister runt bilen som gick...då hade ch tänkt att "hur ska vi komma häifrån..de får komma med en helikopter å lyfta bort oss"....backa kunde de inte göra för dte var enkelriktat, ena gränden fick de inte köra igenom så pappa hade pressat sig igenom den andra gränden...å rent utrymmesmässigt hade det inte varit nått problem men det var juh lixom kl 12 en lördag mitt i sommaren...ni kan kanske tänka er HUR mycket folk det var där?!?! *skratt* men så kom de ut på stora torget iaf..å sen körde det mot domkyrkan å då hade pappa blivit misstänksam  VEM som ch pratar med...mamma sa att de skulle svänga åt ett håll medans den nya mötesplatsen låg åt andra hållet...så då hade pappa börjat säga "men lägg på..du behöver inte ringa osv" (klart han var juh stressad å så...så ch hamnade mitt i skottgluggen *skratt* ) men mamma la iaf på...men till slut hittade de dem iaf..."bara" 20 minuter försent....

vi var dock i upplösningstillstånd i stugan..stressade som tusan över att de körde fel å vi var livrädda att missa hela bröllopet så vi var såååå himla nära att ringa en taxi å åka till kyrkan å ta med pappas å christians kläder så hade de fått byta om där utanför men då var de på väg tillbaka till visby igen å mattias hade lovat att de skulle vänta på oss....men det var  INTE  kul att komma försent heller...men det var DÅLIG planering att pappa skulle hämta dem från frissan eftersom Mattias mamma och syster bor i visby ÅRET RUNT som HITTAR *morr*
nåja nu gick det juh bra ändå för Mattias hade sagt till prästen att "jag gifter mig inte förrän pappa e här!!" så bröllopet blev 45 minuter försenat...för pricken över I:et var att mamma råkade köra "fel" väg...dvs den längre vägen dessutom till Hejde....nåja ska det gå fel så ska det gå riktigt fel...men Mattias trodde att vi hade krockat eller vad som helst eftersom han ringde vi 14 å då var vi inne i visby å 20 minuter senare hade vi varit vid kyrkan om vi kört "rätt" väg så mattias började gråta när han såg att vi äntligen kom å då började jag oxå gråta å när jag såg hur fina dem var!!!

jösses så känslosamt det e med bröllop!!!!! jag har bara sett bröllop på TVå nästan då börjar man juh gråta men asså jag grät hela sermonin!! det var såååå himla vackert!! å min bror e ingen kyrkmänniska sådär så de hade valt att spela Tomas DiLeva låtar som ingång å utgång å det var sååå himla vackert!!! kommer inte ihåg ingångslåten men utgångslåten var Miraklet å den e juh bara såååå bra!!!! skojig präst med humor var det oxå =o) de andra gästerna satt juh i kyrkan redan när vi kom å då hade prästen sagt "bröllopet e lite försenat men brudparet får förklara men vad jag vet så har ingen sagt nej ännu" *skratt*

efter kyrkan var det fika i hans mammas torp som låg alldeles vid kyrkan...det var tårta å bullar osv....trevligt var det iaf =o) presenterna hann de inte ens öppna så de öppnade det på söndagen istället =o)

sen kl 19 var det middag på Munkkällaren som tydligen e ett jättestort uteställe i Visby....typ gästlist å sånt...där hade de bokat en "bar"..finns 11 barer bara på det utestället! å Benjamin såg så världsvan ut när vi skulle gå upp på toa å byta blöja å han fick många gulliga kommentarer om att det börjas i tid å stilig han e med slips å allt ;OD

maten var oxå bra...lax till förrätt, sen fick vi välja mellan fiskgryta å lamm..jag valde lamm...var som att välja mellan pest eller kolera för min del *skratt* JA jag e liiite kräsen.....hade gärna tagit hamburgare som Benjamin fick...*skratt* men vi tog igen strulet innan kyrkan med att vara FÖRST till middagen ;OD

men det som var huvudsaken var att de blev gifta å det blev dem juh!! så här i efterhand kan man bara skratta åt allt men just då var det INTE kul!!!

här kommer lite bilder =o)

 sååå fina...utgången från kyrkan =o)

 utanför kyrkan =o)

 Morbror, Benjamin å Moffa

 kyrkan + brudparet (ser ut som ett vykort nästan) =o)

 ute vid torpet..brudtärna var Susannes dotter Amanda =o)

 en ögonblicksbild!! det blev inga risgryn vi skulle slänga utan istället hade de beställt "bröllopsbubblor"...såpbubblor som vi blåste på dem...å mamma lyckades fota Benjamin precis när han skulle smälla en bubbla *ler*

japp det var det ;oD

*vill oxå gifta mig* men eftersom vi lever ÖVER våra tillgångar så lär det nog dröja =o/

*älskar mina två*









 



Kommentarer
Postat av: Jenny

Fina bilder, speciellt den med Benjamin och såpbubblan! :)

2007-08-14 @ 10:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback